La 3 aprilie curent, în incinta Consiliului Raional Cahul, s-a desfășurat ședința de prezentare a rezultatelor concursului „Logo-ul și sloganul turistic al raionului Cahul”, organizat de Consiliul Raional în parteneriat cu Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu” din Cahul și care are drept scop promovarea raionului Cahul ca destinație turistică.
În urma competiției, unde cei 50 participanți și-au prezentat propunerile, cât și ca rezultat al multor ore de analiză de către juriu a lucrărilor participanților, s-au stabilit câștigătorii. Pentru cel mai bun logo a fost desemnată Olga Petrenco, care a câștigat 3000 lei, iar pentru cel mai bun slogan a fost desemnată Crina Romaniuc, ridicând premiul de 2000 lei, ceilalți participanți fiind apreciați cu alte premii și diplome de participare în cadrul concursului. De asemenea, au fost aduse mulțumiri și aprecieri maeștrilor în artă ai raionului Cahul, dl Ion Ciuta și dnei Natalia Ariton pentru aportul lor la îmbunătățirea și șlefuirea aspectului vizual al logo-ului și sloganului raionului Cahul, și nu în ultimul rând dnei Ludmila Noni, lector universitar, pentru devotamentul și eforturile depuse în organizarea acestui concurs.
Astfel a fost identificat cel mai bun logo și slogan care vor deveni parte componentă a brandului turistic al raionului Cahul. Logo-ul este constituit din două elemente principale: floarea de nufăr, reprezentând zona sudului; floarea se conturează datorită literelor „Cahul”, ce îi prefigurează silueta și covorul tradițional – elementul de fundal ce scoate în evidență nufărul și reprezentând respectul față de tradiții și valorile naționale ale neamului.
Dl președinte al raionului Ion Groza, prezent la eveniment, și-a exprimat aprercierea și admirația tuturor participanților direcți și indirecți ai concursului, care cu efort comun au contribuit la identificarea celei mai bune mărci turistice unice în zona de sud a Moldovei, îndemnându-i pe toți să iubească, să fie mândri de Cahul și să poată oricând spune „Cahul e locul unde sunt și mă întorc acasă”.